Frågor & Svar

Benika Städ & Design

Frågor & Svar

Om du inte hittar svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss.

 

Vad händer på första mötet?

När möjligheten finns vill vi gärna träffa med dig innan vi planera den första städningen. På det här mötet kan vi prata om olika detaljer, dina behöv och önskemål och svara på alla dina frågor. Du kan visa oss vart städutrustning och produkter finns. Vi lämnar också nyckelkvittens om du vill att vi ska behålla dina nycklar med mera.

Givetvis är första mötet helt gratis!

Behöver jag vara hemma när ni städar?

Du bestämmer själv om du vill vara hemma eller inte. Om ingen är hemma när vi kommer behöver vi att du lämna oss nycklar, dörr- och/eller larmkoden. Vi kvitterar alltid de nycklar/koder vi erhåller. Nycklar som vi har kan endast identifieras av oss.

När behöver man en storstädning?

Vi rekommenderar att börja med storstädning till våra nyblivande kunder om de haft inte regelbunden proffsstädning innan. Naturligtvis bestämmer du som kund helt själv. Vi kan hjälpa dig att fatta ditt beslut under vårt första möte.

Måste jag beställa städning av hela huset?

Självklart inte! Vi är alltid flexibla och möter våra kunders behov. Det är du som kund som bestämmer hur stora delar av hemmet vi ska städa.

Kan jag be om att få något extra under en vanlig städning?

Ja, självklart! Vi hjälper alltid till, oavsett behov.

Vanligtvis tar ytterligare arbete lite mer tid, så vänligen meddela oss i förväg för att vi ska kunna planera det.

Är det alltid samma städerska som kommer?

Ja, en av de personer som provstädar hos dig ska fortsätta städa hos dig.
Vid sjukdom eller semester kan det komma ersättare om du önskar. Vi informerar om ändringar och frågar alltid innan.

Jag har husdjur, är det problem?

Det är inget problem alls men det är viktigt att du informerar oss om vilket/vilka husdjur som bor med dig, även om djuren inte är hemma vid städningen. Denna information är viktig eftersom vi ska kunna välja en städare som inte är allergisk eller rädd för djur.

Vilka städmaterial är bra att ha hemma?

Detta behöver du ha hemma:

  • Dammsugare – gärna med tom dammsugarpåse!
  • Golvmopp med hink
  • Mikrofibertrasor (olika sorter)
  • Wettextrasor
  • Soppåsar (olika storlek vid behov)
  • Dammvippa (gärna med strutsfjäder)
  • Gummihandskar
  • Borste, svamp, klickskrapa
  • Städprodukter som du själv önskar att vi använder, exempelvis golvmedel, köksmedel, magisk svamp, pink paste, klorin, badrumsrengöring, glas-/spegelrengöring m.m.

Välj i största möjliga mån Eco-produkter. Vi kan rekommendera om du önskar.

Naturligtvis vi kan hjälpa till att bestämma vad behöver du i just ditt hem. Vi brukar göra det på det första mötet.

Hur mycket kostar era tjänster?

Städtjänster:

Privatpersoner: här räknar vi alltid per timme och per person.
Aktuella prislistan skickar vi till dig efter kontakt med oss.

Företag: priset är individuellt och vi skickar offert efter förfrågan.

Inredningservice:
Vi skickar offert efter förfrågan.

Hur fakturerar ni?

Vi fakturerar i efterskott, en gång i månaden. Betalningsvillkoren är 10 dagar från fakturadatum.

Du kan hitta olika artiklar på fakturan.
1. Tjänster – pris per timme och per person
2. Materialen – vid behov och om du önskar att vi köper
3. Transport och parkering kostnader – EVENTUELT! om vi behöver använda bilen

Vi skickar fakturan via email. Vill du ha pappersfaktura tillkommer fakturaavgift på 49:-.
Du kan betala fakturan genom betalningar från ditt bankkonto.

Jobbar ni på helger och röda dagar?

Vi jobbar måndag-fredag kl. 08.00-18.00.

Vid behov kan vi arbeta under helger eller röda dagar (minst 2 timmar). För bokningar på kvällar och helgdagar tillkommer 20% på priset.

Hur fungerar RUT-avdraget?

RUT-avdraget ger dig rätt till skattereduktion på 50 % av arbetskostnaderna på hushållsnära tjänster. Avdraget görs direkt på fakturan. Efter din inbetalning till oss kan vi skicka RUT-avdragansökan till Skatteverket. Om inga konstigheter upptäcks skickar Skatteverket ytterligare 50% av faktura till oss. Transaktionen är klart.

Mer info på www.skatteverket.se

Kampanjer och rabatter?

Vi har en bestående rabatt på 5% på din nästa städning om du rekommenderar oss till en ny och regelbunden kund (minst 3 timmar samtidigt per månad).

Aktuella kampanjer kan du alltid hitta på våra sociala medier: FACEBOOK och INSTAGRAM.

Vad gäller vid avbokning av en städning?

Om du önskar avboka eller ändra din inbokade städning så ber vi dig att informera oss i god tid! Senast 24 timmar innan städningen.

Om du glömmer att informera oss eller skickar oss informationen om ändringar mindre än 24 timmar innan städning, debiterar vi dig tyvärr för hela städningen. 

Har ni försäkring om något händer?

Ja, vi har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador som orsakas av oss. Vi vill att alla ska känna sig trygg med oss.

Vår personal meddelar oss omedelbart om något händer och därefter kontaktar vi dig direkt. Om du själv upptäcker någon skada, vänligen kontakta oss senast 48 timmar efter händelsen.

Hur behandlar ni mina personuppgifter?

Alla de uppgifter vi efterfrågar och sparar gör vi i syfte för att kunna boka, schemalägga, utföra och fakturera för våra tjänster samt att kunna ansöka om RUT-avdrag för privatkunder.

Vi ger aldrig ut kunduppgifter till tredjepart i annat fall än vid marknadsföringssyfte, exempelvis för att samla in kundomdöme om vad du som kund till oss tycker om vår kvalité och service (exempelvis på RECO.se).

Kontakta oss

Tveka inte på att kontakta oss ifall du har frågor eller funderingar. Genom kontakt kan vi besvara dina frågor samt ge dig information om vad vi kan hjälpa just dig med.

Kontakta oss också om du önskar en offert för ett arbete.

Benika Städ & Design AB
Falkvägen 11
152 70 Södertälje

Org nr 559427-9795
Godkänt för F-skatt

info@benika.se
stad@benika.se
design@benika.se

 

Kontaktformulär